Annak érdekében, hogy megkönnyítsük látogatóinknak a webáruház használatát, oldalunk cookie-kat használ. Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy számítógépén / mobil eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

Kategóriák

Kapcsolat

Hardver Zoom Kft.
Telepes utca 41 fsz/2
1147 Budapest
Telefonszám: +3630 391 9558
Írjon nekünk

ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

www.hardverzoom.hu

hatályos ettől a naptól: 2020.02.05

 

Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával!

A jelen ÁSZF rendelkezései a létrejött adásvételi szerződés részét képezik. Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A honlapunkon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit Az ÁSZF hatályos szövege olvasható a honlapon, kinyomtatható, de lementhető, pdf fájlformában letölthető saját eszközre.

          

1. Bevezető. Előzetes tájékoztatás vásárláshoz.

 

A jelen ÁSZF a HARDVER ZOOM Korlátolt Felelősségű Társaság (rövid név: HARDVER ZOOM Kft, székhely: 1147 Budapest, Telepes utca 41.fszt.2.; Telefonszám: 36 303919558, e-mail cím: hardverzoom@gmail.com, Cégjegyzékszám: 01-09-349940; Nyilvántartásba bejegyző hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága; Európai Egyedi Azonosító: HUOCCSZ.01-09-349940, Adószám: 27110126-2-42; bankszámlaszám: 11600006-00000000-85211272 Erste Bank Zrt, törvényes képviselő: Antalné Balla Ágnes ügyvezető) mint a www.hardverzoom.hu internetes címen elérhető honlap (továbbiakban: „Honlap”) üzemeltetője és egyben Eladó (a továbbiakban: „Üzemeltető” és „Eladó”), másrészről a honlapra látogató vagy ott megrendelést adó természetes és jogi személy (illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet), mint vásárló (a továbbiakban: „Vásárló” vagy „Vevő”) jogügyleteire alkalmazandó, és amelynek tartalmát a Vásárló megismerte és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el.

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!

A jelen ÁSZF készítésekor figyelemmel voltunk a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet előírásaira is, így a vásárló részére a vásárlást megelőzően nyújtandó tájékoztatás kötelezettségét is teljesítjük az alábbiak szerint.

 

2. A Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai

 

Név: HARDVER ZOOM Kft

székhely: 1147 Budapest, Telepes utca 41.fszt.2.

Levelezési cím: 1147 Budapest, Telepes utca 41.fszt.2.

Átvételi pont címe: 1147 Budapest, Telepes utca 41.fszt.2.

Cégjegyzékszám: 01-09-349940

Nyilvántartásba bejegyző hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Európai Egyedi Azonosító: HUOCCSZ.01-09-349940

Adószám: 27110126-2-42

törvényes képviselő: Antalné Balla Ágnes ügyvezető

Telefonszám: +36302955334.

E-mail: hardverzoom@gmail.com

Honlap: www.hardverzoom.hu

bankszámlaszám: 11600006-00000000-85211272 Erste Bank Zrt

Tárhelyszolgáltató adatai

Név: Tárhely.Eu

Székhely: Budapest

Elérhetőség: tel: +36 1 7892789, e-mail: support@tarhely.eu

Cégünk SMS-t nem tud feldolgozni, arra válaszolni.

 

3. A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás

 

A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást. 

Amennyiben a megrendelt laptop, számítógép, minden egyben számítógép konfigurációja nem a gyártó által összeállított konfigurációval megegyező, úgy azt a gyártó hivatalos partnereként bővítjük. A jótállási (garanciális) feltételeket a módosítás nem befolyásolja, a beépített alkatrész jótállási ideje megegyezik a termék jótállási idejével. Minden laptop és tablet esetében az akkumulátorra és adapterre vonatkozó jótállási idő 12 hónap, gyártótól függetlenül.

 

4. Ár és az azon felül felmerülő valamennyi költségről szóló tájékoztatás

 

4.1. Ár:

A termékeknek a honlapon feltüntetett ára forintban értendő és a bruttó vételárként adóval megnövelt teljes összeget jelenti.

Az árakat az Eladó módosíthatja, de a módosítás nem terjed ki a már megkötött szerződésekre.

Eljárás hibás ár esetén: Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül a 0 Ft-os ár, a kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék). Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

 

4.2. Költségek:

Az Eladó a kiszállítás (fuvarozás) költségeit felszámítja, kivéve a jogszerű elállást. A visszaszállítás költségei az indoklás nélküli elállás esetén a vevőt terhelik. Csomagolásért cégünk külön díjat nem számít fel. Egyéb járulékos költség nem mutatkozik, kivéve az esetleges késedelmes fizetést, amelynek esetén jogérvényesítési költségeket felszámítunk és melyek az igény fizetési felszólítás, nem peres és peres eljárások útján történő érvényesítésének illetékét, egyéb díját jelentik, továbbá a Vevő hibájából késedelmet szenvedő vagy meghiúsuló kézbesítés további költségeit. A személyes átvétel költséggel nem jár a vásárlóra nézve.

A kiszállítás költségei súlytól, mérettől és távolságtól (Budapest, Magyarország területe Budapesten kívül) függenek és a vevő a szállítási díj összegéről a megrendelés megkötését megelőzően pontos tájékoztatást kap. Az Eladó a kiszállítást végző szolgáltatók díját többlet nélkül hárítja át a Vevőre.

A szállítási költségek módosítására az árváltozásra vonatkozó rendelkezés alkalmazandók.

Házhozszállítás esetén a GLS futárszolgálat segítségével juttatjuk el Hozzád a csomagot. A csomag futárnak történő átadásáról emailben tájékoztatunk. A kézbesítés ideje raktári termékek esetén 1-2 munkanap, nem raktári termékek esetén 2-4 munkanap. A kézbesítés napján a reggeli órákban SMS-ben is értesítést kapsz a futár várható érkezési idejéről.

GLS futárral történő szállítás díjszabása:

  • 0-50.000 Ft összegig előre fizetés esetén 990,- Ft, utánvétes fizetés esetén 1290,- Ft.
  • 50.000 Ft feletti vásárlás esetén ha Ön az előre fizetést választja, akkor a szállítás INGYENES

Házhoz szállítás esetén a megrendelés leadásakor fizethetsz a webáruházban bankkártyával, a megrendelés leadása után banki átutalással, illetve a terméket kézbesítő GLS futárnál készpénzzel vagy bankkártyával.

 

5. Teljesítési feltételek: fizetés, termék átvétele (kiszállítás, fuvarozás), teljesítési határidő

 

5.1. Fizetés

A vevő a termék vételárát és költségeket a termék átadásakor bankkártyával vagy készpénzzel, vagy az átadást megelőzően bankátutalással, személyes átutánvéttel, bankkártyával fizetheti. A teljes kifizetésig a tulajdonjogot fenntartjuk. A fizetéshez a vevő meg kell adja a lakóhelyét, számlázási címét, e-mail címét, telefonszámát.

Fizetési módok:

·       Fizetés bankkártyával (online, SimplePay): A vételár megfizethető a rendelés leadásakor bankkártyával. 1. A „Fizetés”  gombra  kattintva  Ön  átkerül  a SimplePay fizetési  oldalára,  ahol  a bankkártya adatai megadásával elindítja a tranzakciót. 2. A kártyaadatok megadását követően kérjük, ellenőrizze az adatok helyességét. 3. A tranzakció feldolgozása elindul a banki feldolgozó rendszerekben. 4. A fizetés eredményéről Ön e-mail útján is értesítést kap, valamint visszairányítjuk a szolgáltató oldalára.

·       Banki átutalás: A termékek ellenértékét banki átutalás útján is rendezheti, a termék átvételét megelőzően. Átutalás közleményeként a megrendelő nevét, vagy a megrendelés azonosítóját szükséges feltüntetni. A fizetés a jóváírással tekintendő teljesítettnek.

·       Készpénzfizetési lehetőséget a személyes átvétel és a kiszállítás (utánvét) esetén is biztosítunk.

Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a Termék nem kereste jelzéssel érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez kötheti.

Az Eladó visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár és aszállítási díj összegét). Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.

 

5.2. A termék átvétele (kiszállítás, fuvarozás)

A honlapon keresztül megvásárolt termékeket a vevő, vagy meghatalmazottja részére személyes átvétellel az eladó székhelyén, egyeztetett időpontban, vagy a Vevő által megadott címre történő kézbesítéssel (kiszállítás) adjuk át.

A kézbesítéshez, kiszállításhoz futárszolgálatot (GLS, DPD) vagy a Magyar Posta Zrt  szolgáltatásait veszi igénybe, ezek aktuális feltételeit az időtartamot és a díjszabást illetően a megrendelést megelőzően tájékoztatásul közöljük.

A GLS szállítási feltételek felől itt tájékozódhat: https://gls-group.eu/HU/hu/cimzetteknek-nyujtott-szolgaltatasok

A DPD szállítási feltételek felől itt tájékozódhat: http://www.dpd.com/hu/home/termekek_es_szolgaltatasok/dijak

A Magyar Posta Zrt szállítási feltételek felől itt tájékozódhat: https://www.posta.hu/belfoldi_csomagmegoldasok

A Vevő átvételi helyként megjelölhet bármilyen magyarországi helyet, amelyre a Magyar Posta Zrt kézbesítési szolgáltatást nyújt, egyéb helyre, ideértve külföldi helyszínt is, egyedi megállapodás alapján van lehetőség, melyhez kérjük, vegye fel velünk előzetesen a kapcsolatot.

 

5.3. Teljesítési határidő

A visszaigazolt megrendeléseket igyekszünk a lehető legrövidebb időn belül teljesíteni, de a szerződéskötéstől számított 30 napon belüli kézbesítésre, kiszállításra, átadásra vállalunk kötelezettséget.

 

6. Szerződéskötés menete, a szerződés tartalma

 

6.1. Szerződéskötés technikai feltételeiről szóló előzetes tájékoztatás:

Cégünk szerződésmintát a vásárláshoz nem alkalmaz. A vásárlás a honlapunkon keresztül történik, a honlap használatával a Vevő elfogadja a honlap használatának ott közölt feltételeit, melyek megismerését biztosítjuk.

 A vásárláshoz a Vevőnek a honlapunkon regisztrálnia kell, ahol az adásvétel teljesítéséhez szükséges adatait kell megadja. A regisztráció után a megrendelés következik: a tájékozódás után kiválasztott árukat és azok mennyiségét a kosárban fel kell tüntetni, az áruátvételi módot kiválasztva, a fizetési módot kiválasztva, azonnali fizetésmód választása esetén a fizetés teljesítésével.

A megrendelést a cégünk részletesen visszaigazolja és ezzel létrejön az adásvételi szerződés. Az adásvételi szerződés teljesítését a Vevő részéről a vételár kifizetése, a cégünk részéről a termék átadása jelenti. A megrendelés menetét, a teljesítést, a szerződés tartalmát az alábbiakban mutatjuk be.

 

6.2. Az elektronikus szerződéskötés lépéseiről szóló tájékoztatás

Vevő előzetes regisztrációja: Kötelezően megadandó adat a vásárló neve, e-mail címe. Felhasználó nevet és jelszót a honlapon keresztüli vásárláshoz és velünk való könnyebb kapcsolattartáshoz a vásárló adja meg, ha azokat a vásárló elveszti, vagy harmadik személynek átengedi és ebből kára származik, az ilyen kárért felelősséget nem vállalunk. A regisztráció során megadott adatok az erre a honlapon rendelkezésre álló felületen módosíthatók, a módosítás a már leadott megrendelések teljesítését nem befolyásolja. A regisztrációhoz szükséges az adatvédelmi szabályzatunk elfogadása, amely a regisztráció során megkönnyített eléréssel a honlapunkon megtalálható, onnan letölthető, kinyomtatható, elmenthető.

Katalógusban böngészés: az online, honlapunkon keresztül megvásárolható termékekről azok műszaki képességeinek, szükségesen küllemi méretének, lehetőség szerint színének megjelölésével, nem minden esetben valósághű fényképével, az elérhető voltáról, általunk vállalt határidőről a termékkatalógusban tájékozódhatnak. A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek.

Termék kiválasztása, kosárba helyezése, a kosár tartalmának módosítása, adatbeviteli hibák: Kérjük kedves vásárlóinkat, előzetesen és alaposan tájékozódjanak a termék kiválasztásakor. A kiválasztott terméket felkínált lehetőségekből kiválasztott jellemzőkkel a vásárlói kosárba kell elhelyezni. Egy termék kiválasztása után további termékek is elhelyezhetők a kosárban. Vásárlás közben, egészen a megrendelés megerősítéséig a kosár tartalma megtekinthető és módosítható, onnan tételeket törölni lehet, újakat lehet ott elhelyezni. Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve átadásra, kiszállításra a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

Teljesítési és szállítási feltételek kiválasztása:

Cégünk a megrendelt termékek átadását személyes átvétellel vagy kiszállítással, utánvéttel biztosítja, a vevő vagy a vevő által megjelölt személy részére, mindkét esetben készpénzben vagy bankkártyával, vagy utalással történő fizetés ellenében. Személyes átvétel a cégünk székhelyén egyeztetett időpontban, fizetés ellenében történik. Kiszállítás a vevő által megjelölt magyarországi – vagy egyeztetett külföldi – címre történik. A kézbesítéshez futárszolgálatot (GLS, DPD) vagy a Magyar Posta Zrt szolgáltatásait veszük igénybe, ezek aktuális feltételeit az időtartamot és a díjszabást illetően a megrendelést megelőzően tájékoztatásul közöljük. A szállítási feltételek jellemzően a kiszállítási távolságtól és a kiválasztott napszaktól függenek és munkanapokkal kell számolni. A Vevő átvételi helyként megjelölhet bármilyen magyarországi helyet, amelyre a Magyar Posta Zrt kézbesítési szolgáltatást nyújt. Egyéb helyre, ideértve külföldi helyszínt is, egyedi megállapodás alapján van lehetőség, melyhez kérjük, vegye fel velünk előzetesen a kapcsolatot.

FIGYELEM: kiküldött termékeink zárómatricával vannak ellátva. Amennyiben ez sérült, fel van vágva, vagy el van tépve, úgy kérjük, a csomagot ne vegyék át és jelezzék ügyfélszolgálatunknak. A csomagok biztosítva vannak, amennyiben azonban sérülten átveszi azt és nem jelzi a futárnak a sérülést, úgy nem áll módunkban utólag cserélni a terméket. Felhívjuk figyelmét, átvételkor ellenőrizze a csomagolást és azt csak sérülésmentesen (szakadt, benyomódott, lyukas csomagolás) vegye át.

A szállítási díjat a vevő fizeti, amelynek összegét a megrendeléskor megismeri és elfogadja.

A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést minden esetben e-mail útján jelezzük.

Fizetési feltétel: A vevő a termékek vételárát megfizetheti átvétel előtt banki átutalással, átvételkor vagy kézbesítéskor  bankkártyával vagy készpénzzel. A teljes vételár kifizetéséig a tulajdonjogot fenntartjuk. A fizetéshez a vevő meg kell adja a lakóhelyét, számlázási címét, e-mail címét, telefonszámát. A visszaigazolt megrendeléstől számított 30 napon belüli kézbesítésre (kiszállításra), vagy személyes átadásra vállalunk kötelezettséget.

Megrendelés véglegesítése: a termék és jellemzőinek, mennyiségének kiválasztásával az áruk összesített ellenértéke is megjelenik, ugyanúgy a kiválasztott teljesítési és szállítási feltételek, így a szállítási díj is. A felajánlott választási lehetőség szerint a megrendelés véglegesítésével a vevő megerősíti a megrendelést, vagy a mégsem gombbal, vagy a honlapon visszalépéssel a megerősítést elhagyja. Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés megerősítése” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. Kérjük a megrendelés véglegesítését körültekintően elvégezni, mert az fizetési kötelezettséget von maga után és[AM2]  a megerősített módosítására általában nincs lehetőség, egyedi esetben akkor lehetséges, amennyiben a megrendelés feldolgozása, továbbítása még visszavonható és erről a Vásárló cégünktől visszaigazolást kap.

Ön a megrendelést bármikor leadhatja.

Megrendelések feldolgozása, a megrendelést követő visszaigazolás:

A megrendelések feldolgozása két lépcsőben történik. A megrendelésről Ön először egy automata tájékoztatást kap, ami csak annak tényét rögzíti, hogy az Ön megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez a tájékoztatás nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának. Amennyiben Ön azt észleli, hogy az automata tájékoztató e-mail értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – velünk e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg az automata tájékoztató e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.

Második lépcső: A megerősített megrendelést a cégünk 3 munkanapon belül visszaigazolja. A visszaigazolás tartalmazza az így megkötött szerződést. A visszaigazolásban szerepel a megrendelés minden adata: a vevő neve, címe, a megrendelés száma, a megrendelt termék ára, a szállítási költség és a megrendelés minden lényeges adata, az átadás feltételeinek, helyének és várható idejének megjelölésével, a fizetés módjának megjelölésével. A visszaigazolással az adásvételi szerződés a Vevő és az Eladó között létrejön, méghozzá akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email az Vevő számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik. Amennyiben a visszaigazolás három munkanapon belül nem érkezik meg a Vevőhöz, a vevő mentesül a kötöttsége alól. Visszaigazolás helyett cégünk tájékoztató levelet küldhet, amennyiben a megrendelésben foglaltakat maradéktalanul nem, vagy módosított tartalommal tudja teljesíteni. Az ilyen tájékoztatás az adásvételi szerződés létrejöttét megakadályozza és csak a módosított feltételek Vevő kifejezett elfogadását követő visszaigazolás hozza létre a felek között az adásvételi szerződést.

 

6.3. A szerződés nyelvére, alakiságára, iktatására és utólagos hozzáférhetőségére vonatkozó előzetes tájékoztatás 

A megrendelés vagy az előző bekezdésben foglalt módosított megrendelés visszaigazolásával létrejött adásvételi szerződés (a továbbiakban: adásvételi szerződés) nyelve a magyar, további nyelvhasználatot cégünk nem biztosít[AM3] . Az adásvételi szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek és azt a Vállalkozás nem iktatja. A Vevő a regisztráció során visszakeresheti az adásvételi szerződés a teljesítést követő 30 naptári napig. 

 

6.4. Előzetes tájékoztatási kötelezettség a szerződés tartalmára és teljesítésére vonatkozóan

Az adásvételi szerződés a Vevő és a cégünk, mint Eladó között jön létre a részletes visszaigazolással és a fizetéssel és átadással történő teljesítésig szóló határozott ideig tart. A Vevő adatait a regisztráció során, valamint a megrendeléskor adja meg, vagy pontosítja. Az Eladó adatait a jelen ÁSZF tartalmazza.

A szerződés megkötését jelentő visszaigazolás az eladó adatain túl tartalmazza a Vevő adatait az általa megadottak szerint, a kiválasztott terméket annak választható jellemzőivel, minden kiválasztott termék vételárát bruttó és nettó ár szerinti bontásban, valamint több termék esetében az összértéket. Az áraink forintban értendők és fizetendők. Szintén tartalmazza a visszaigazolás járulékos költségként a kiszállítás (kézbesítés) költségeit, valamint a kiválasztott fizetési módot: bankátutalás előzetesen, bankkártya, vagy készpénz a termék átadásakor vagy kiszállításakor, a termék átvételének módját: személyes átvételt az eladó székhelyén vagy a Vevő által meghatározott helyre történő kézbesítéssel (kiszállítással).

A visszaigazolás tartalmazza továbbá az előzetes tájékoztatást a vállalkozás panaszkezelési módjáról, a fogyasztót megillető elállási jogról és annak részleteiről, a kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettségről, az értékesítés utáni ügyfélszolgálati és egyéb szolgáltatások, valamint a jótállás fennállásáról és annak feltételeiről, magatartási kódexről, a szerződésnek a létrejöttétől a teljesítésig tartó határozott időtartamáról, a fogyasztó kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartamáról, amelyek egyrészt az átvételkor vagy azt megelőzően történő fizetést, másrészt elálláskor 14 napon belül a termék visszaküldése, egyebekben a megrendelést követő 3 munkanap az ennek elteltével elmaradó visszaigazolás esetén, vagy a már létrejött szerződés esetén 30 nap az ennek elteltével elmaradó átadás okán, a digitális adattartalomról, panaszkezelésről és vitarendezésről,  békéltető testülethez fordulás lehetőségéről.

Külföldre történő értékesítésünk: Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli vásárókat. A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az Eladó Magyarország területén biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását/átvételét. A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak. A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, Eladó nem köteles a vásárló tagállami szerinti nyelven kommunikálni Vásárlóval. Eladó nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Termékkel kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről. Eladó eltérő rendelkezése hiányában Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden Termék esetében. Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel. Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés az Eladó által meghatározott pénznemben valósul meg. Eladó visszatarthatja a Termék átadását ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék árának és a szállítási díjnak kifizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat (szállítási díjat) és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár összegét). Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót. Eladó a Termék átadása érdekében a magyar vásárlókat megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi vásárlóknak is.

 

7. Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

 

7.1. Elállási jog

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal.

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek, több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 (tizennégy) napos határidőn belül gyakorolhatja.

Az e pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

 

7.2. Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása, a fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi az Eladó székhelyére vagy e-mail címére. A határidő 14 nap.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

 

2[AM4] . melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: HARDVER ZOOM Kft, székhely: 1147 Budapest, Telepes utca 41.fszt.2., e-mail cím: hardverzoom@gmail.com

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: ………………………………………………………………………...

………………………………..…. (szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék megjelölése)

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: ……………………. (a megfelelő jelölendő)

A fogyasztó(k) neve: ………………………………

A fogyasztó(k) címe: …………………………………..

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén) ………………….

Kelt ……………………………….

 

7.3. Az Eladó kötelezettségei és visszatartási joga a fogyasztó elállása esetén

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladót felelősség nem terheli.

Többletköltségek

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk. 

Visszatartási jog

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni. 

 
7.4. A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

A termék visszaszolgáltatása

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni az Eladó székhelyére, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi az Eladó székhelyére.

A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése

A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött - szolgáltatás nyújtásra vonatkozó - szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

A termék postai küldeményként nem küldhető vissza. Utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket nem vesz át az Eladó.

Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

 
7.5. Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben, így különösen:

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

 

7.6. Az elállás hatása a vásárlásra tekintettel nyújtott ajándékra

Amennyiben a fogyasztó él az elállási jogával, és a vásárlására tekintettel a vásárláskor kapcsolódó ajándék terméket kapott a megvásárolt termék mellé, úgy a megvásárolt termékkel együtt az ajándékba kapott terméket is köteles visszaküldeni az Eladó részére az elállás miatt bekövetkező eredeti állapot helyreállítása keretében az elállási nyilatkozat megtételét követő 14 napon belül. Amennyiben a vásárló az ajándék terméket nem juttatja vissza határidőben, úgy annak a honlapon feltüntetett vételárával csökkentve jár vissza a részére a megvásárolt termék vételára és a kiszállítás díja.

 
8. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

 

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

A jelen ÁSZF-ben írt szavatossági és jótállási jogok gyakorlásának határideje attól a naptól indul, amikor a Vevő a terméket átveszi.

 

8.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

-  Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

-  Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Használt termékek esetén figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában az Eladónak nincs felelőssége.

 
8.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

·       a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

·       a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

·       a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.   

Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 
8.3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet  alapján az Eladó jótállásra köteles.

Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő

határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a számla kiállítása, vagy, ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztó számára kedvezőbben alakul a bizonyítási teher.

A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1 év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

Három munkanapon belüli csereigény

A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós, új fogyasztási cikkek esetében, ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

9. Az értékesítés utáni ügyfélszolgálati és egyéb szolgáltatások.

 

A jótállás fennállta és a jótállás feltételei:

Az általunk forgalmazott termékek mind gyártói jótállással (hétköznapi szóhasználatban: garanciával), valamint a jogszabályok által biztosított kellékszavatossággal és termékszavatossággal rendelkeznek. A honlapon kiválasztott termék ismertetőjében az adott termékre vonatkozó jótállási, kellék- és termékszavatossági szabályokat a vevő egy linkre kattintva eléri és letöltheti, lementheti saját adathordozójára, kinyomtathatja.

Cégünk lehetőséget biztosít a megrendeléskor a egyes termékeket kibővített garanciával konfigurálni. A választott garanciabővítés érvényesítése gyártónként változik. Az érvényesítés módjáról minden esetben tájékoztatást adunk a megrendelés véglegesítését[AM5] , legkésőbb a szerződés megkötését megelőzően. A jótállás a gyártók által megjelölt garanciális időn belül, csak a márkaszervizekben érvényesíthetők. A márkaszervizek elérhetőségét a termék mellé kapott jótállási jegyen (garanciajegyen) vagy az alábbi linken[AM6]  találod meg: garanciális szervizek A jótállási[AM7]  időn túli meghibásodás esetén is biztosítjuk egyes termékek alkatrészellátását és javítását az aktuális szervizdíjak alkalmazásával. Felmerülő problémák esetén az alábbi elérhetőségeken szívesen segítünk: e-mail: hardverzoom@gmail.com, telefon: +36303919558

           

10. A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések

 

A honlapon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. A honlapon megjelenő adatokat MSSQL és MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.

 

11. Panaszkezelés és vitarendezés

 

A Vállalkozás tevékenységével kapcsolatos kifogásokat, panaszt a következő email címen hardverzoom@gmail.com vagy a cég székhelyével egyező, következő postacímen: 1147 Budapest, Telepes utca 41. fszt. 2. fogadjuk. Bejegyzés a vásárlók könyvébe: a vásárlók könyve az Eladó székhelyén elérhető. Az ide írott bejegyzésekre az Eladó 30 napon belül írásban válaszol.

A panaszügyintézés

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

1. a fogyasztó neve, lakcíme, 2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja, 3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke, 4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges, 5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása, 6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje, 7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

-       Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

-       Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

-       Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

a./ a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

b./ a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

c./ ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,

d./ a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

e./ a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,

f./ a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,

g./ a testület döntésére irányuló indítványt,

h./ a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. Telefonszám: 06-72-507-154 Fax: 06-72-507-152 E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523 Fax: 06-76-501-538 E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszám: 06-66-324-976 Fax: 06-66-324-976 E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870 Fax: 06-46-501-099 E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310. Telefonszám: 06-1-488-2131 Fax: 06-1-488-2186 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszám: 06-62-554-250/118 Fax: 06-62-426-149 E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszám:06-22-510-310 Fax: 06-22-510-312 E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszám: 06-96-520-217 Fax: 06-96-520-218 E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Telefonszám: 06-52-500-710 Fax: 06-52-500-720 E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15. Telefonszám: 06-36-429-612 Fax: 06-36-323-615 E-mail: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306. Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570 Fax: 06-56-510-628 E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszám: 06-34-513-027 Fax: 06-34-316-259 E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A. Telefonszám: 06-32-520-860 Fax: 06-32-520-862 E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240. Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81 Telefonszám: 06-1-269-0703 Fax: 06-1-474-7921 E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6. Telefonszám: 06-82-501-026 Fax: 06-82-501-046 E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszám: 06-42-311-544 Fax: 06-42-311-750 E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet Telefonszám: 06-74-411-661 Fax: 06-74-411-456 E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszám: 06-94-312-356 Fax: 06-94-316-936 E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116. Telefonszám: 06-88-429-008 Fax: 06-88-412-150 E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24. Telefonszám: 06-92-550-513 Fax: 06-92-550-525 E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

 

12. Egyéb információ

Magatartási kódex a cégünkre nem vonatkozik.

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll.

 

2020. 02. 05.

 

HARDVER ZOOM Kft

Y2I1Y